.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشن خرمن در رویان مازندران برگزار می‌شود
جشن خرمن به مناسبت برداشت محصولات کشاورزی در رویان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش شمال ، سیدحسن موسوی دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جشن‌ها و مناسبت‌های قومی، ملی و دینی فرصت مناسبی برای افزایش نشاط و شادابی در میان مردم است.

وی افزود: مردم مازندران نیز از سالیان دور به مناسبت برداشت محصولات کشاورزی به ویژه برنج، گندم و جو هنگام خرمن جشنی را برگزار می‌کردند.

موسوی اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از برگزاری جشن خرمن، شکرگزاری به درگاه خداوند کریم به دلیل نعمت‌هایی است که به مردم داده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشن زمینه نشاط و شادابی را در میان مردم فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: به همت و کوشش موسسه فرهنگی و هنری پارپیرار با همکاری شورای اسلامی و شهرداری رویان، شرکت ساحل خزر رویان و مردم فرهنگ دوست مازندران و به ویژه رویان، جشن خرمن در تاریخ دوم شهریور سال جاری از ساعت 17 در محل رویان جنب پل سبزه رود برگزار می‌شود و شرکت برای عموم نیز آزاد است.

دبیر جشنواره خرمن ادامه داد: در این جشن مراسم مختلفی از جمله سرنا نوازی، دعای شکر از خداوند، موسیقی محلی، برکت پلا، خرمن کوبی، کشتی محلی، مراسم عروس بران، بند بازی و طناب‌بازی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین بازارچه محلی نیز در کنار جشن خرمن در رویان برپا می‌شود و انتظار می‌رود مردم غیور و فرهنگ دوست مازندران با لباس‌های محلی در مراسم حاضر شوند.

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : جشن خرمن , رويان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.